جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 327
  • کد خبر : ۴۵۳۵
تجلیل از مادران و همسران معظم شهداء و بانوان فعال اجتماعی همزمان با فرا رسیدن روز مادر و دهه ی مبارك فجر
در چهارمین روز از دهه ی مبارک فجر و همزمان با روز مادر، طی دیداری با حضور قائم مقام شهردار زاهدان، مدیرکل امور بانوان و نهاد خانواده ی استانداری، رئیس و معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل و تعدادی از مسئولین ذیربط در محل سالن اجتماعات شهرداری زاهدان برگزار شد ‌؛ از زحمات و تلاشهای تعدادی از مادران و همسران معظم شهداء و بانوان فعال اجتماعی تجلیل به عمل آمد

 تجلیل از مادران و همسران معظم شهداء و بانوان فعال اجتماعی همزمان با فرا رسیدن روز مادر و دهه ی مبارک فجر

⬅️ در چهارمین روز از دهه ی مبارک فجر و همزمان با روز مادر، طی دیداری با حضور قائم مقام شهردار زاهدان، مدیرکل امور بانوان و نهاد خانواده ی استانداری، رئیس و معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل و تعدادی از مسئولین ذیربط در محل سالن اجتماعات شهرداری زاهدان برگزار شد ‌؛ از زحمات و تلاشهای تعدادی از مادران و همسران معظم شهداء و بانوان فعال اجتماعی تجلیل به عمل آمد

⬅️ قائم مقام شهردار زاهدان در این دیدار ضمن گرامیداشت دهه ی مبارک فجر و تبریک روز زن گفت: با توجه به جایگاه والای زنان در جامعه و نقش مهمی که این قشر مهم در پیشرفت و توسعه ی جامعه دارد، دین مبین اسلام نیز بر ضرورت نقش آفرینی آنان در امور مختلف جامعه تاکید کرده است.

🔺 محمد امیر براهویی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تمامی زنان عالم بشریت است و فقط مختص اسلام نیست به طوری که جایگاه آن بزرگوار از یکسو به عنوان مادر اما حسن و امام حسین(ع) به عنوان سرور جوانان اهل بهشت و از سوی دیگر به عنوان همسر حضرت علی(ع) بسیار عظیم است و در این راستا الگوی بی نظیری برای تمامی بشریت محسوب می شود.

🔺 وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران نیز نقش زنان به واسطه ی تاثیرگذاری بسیار بالای آنان در اجرای امور همواره مورد توجه بوده و در واقع می توان گفت بدون حضور و در نظر گرفتن نقش زنان نمی توان تعریفی برای انقلاب داشته باشیم.

🔺 وی اظهار داشت: بانوان نه تنها زیربنای توسعه در هر جامعه هستند و در تمامی حوزه ها اعم از فرهنگی، اقتصادی، هنری، سیاسی، علمی و دانشگاهی همواره نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و می کند؛ بلکه در عرصه ها و صحنه های فراملی نیز به عنوان الگوی کاملی از اسلام نقش تاثیرگذاری دارند.

🔺 براهویی تصریح کرد: توسعه و مشارکت اجتماعی از مسیر نهاد خانواده می گذرد لذا هرچه توسعه ی این نهاد مهم به صورت هدفمندتر باشد، تاثیرگذاری نقش بانوان در توسعه ی شهری نیز بیشتر و بهتر خواهد بود.

🔺 وی حضور بانوان در اجرای امور به ویژه توسعه ی شهری را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: عدم استفاده از قابلیتهای زنان در توسعه ی شهری یعنی عدم استفاده از ۵۰ درصد از سرمایه ی اجتماعی لذا اگر بخواهیم از این سرمایه ی بزرگ به صورت حداکثری استفاده نمائیم باید نقش زنان را مهم بدانیم.

🔺 قائم مقام شهردار زاهدان در پایان گفت: توجه به نقش زنان و استفاده از تخصصهای آنان در زمینه های مختلف همواره به عنوان یک اصل مهم مورد توجه شهرداری زاهدان بوده و نگاه مدیران به سمتی بوده که از وجود بانوان در سطوح مختلف مدیریتی استفاده شود.

⬅️ در ادامه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان نیز ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر و روز زن گفت: زنان در جامعه ی ایران از دوران باستان تا کنون از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند که بعد از اسلام و به ویژه پس از انقلاب اسلامی، بانوان جایگاه والاتری پیدا کردند.

🔺 ذوالفقاری نقش تربیتی زنان را مورد توجه قرار داد و گفت: نقش مهم تربیتی زنان در جامعه بر هیچکس پوشیده نیست در واقع زنان ایران اسلامی از ابتدای انقلاب ا کنون در عرصه های مختلف اقتصادی، جنگی، کمک¬رسانی همواره نقش تاثیر¬گذارشان را به خوبی ایفا کردند.

🔺 وی افزود: جامعه نیازمند حضور زنان در حوزه های مختلف است در واقع اجرای امور بدون حضور زنان امکان پذیر نخواهد بود و ما می بینیم در ایران اسلامی به این مقوله به خوبی توجه شده است.

🔺 ذوالفقاری در ادامه به برخی از طرح ها و برنامه های در دست اقدام شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری زاهدان در حال حاضر پروژه ها و طرح های متعددی از جله طرح بزرگ #هر_خانه_یک_درخت را در نقاط مختلف شهر در دست اجرا دارد که پیشبرد کامل آنها نیاز به مشارکت همه جانبه تمامی اقشار دارد که در این راستا حضور بانوان و نقشی که آنها می توانند ایفا کنند بسیار حائز اهمیت است و ما انتظار داریم بانوان به عنوان نیمی از جعیت تاثیرگذار جامعه بیش از پیش در این امور همیار و همکار ما باشند.

🔺 وی اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان برنامه های آموزشی متنوعی را در حوزه های مختلف در دست اقدام دارد و این آمادگی را دارد تا بر اساس درخواستها و نیازهای جامعه ی بانوان و با همکاری سایر دستگاه های ذیربط در این زمینه اقدام نماید.

⬅️ زهرا ابراهیمی مدیر کل امور بانوان و نهاد خانواده ی استانداری نیز در این دیدار طی سخنانی ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر و روز زن بر لزوم تشریک مساعی و بانوان در امور مختلف و حضور آنان در بطن جامعه تاکید کرد و از آنها خواست تا با انرژی مضاعف و تحرک رو به جلو و دوری از خمودگی همواره نقش مهم خود را در پویایی و پیشبرد اهداف جامعه به خوبی ایفا کنند.

 در پایان این دیدار به رسم یادبود و با اهداء جوایز و لوح تقدیر؛ از زحمات و تلاشهای مادران و همسران شهدای گرانقدر و همچنین بانوان فعال اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0