پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 1503
  • کد خبر : ۴۰۳۲
برگزاری همایش بزرگ آتش نشانان داوطلب

برگزاری همایش بزرگ آتش نشانان داوطلب با حضور شهردار زاهدان، اعضای شورای اسلامی شهر ،معاونین،مدیران مناطق،رئوسای سازمان ها،مدیران،آتش‌نشانان و داوطلبین در سالن همایش های شهرداری زاهدان .

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در راستای ترویج فرهنگ ایمنی و آموزش همگانی و همچنین افزایش آگاهی عمومی، موضوع آموزش آتش نشان داوطلب را با جدیت در دستور کار خود قرار داد که با پیگیری های صورت گرفته و از صبح روز گذشته با برگزاری دوره ی آموزشی ویژه ی این داوطلبان این امر وارد فاز عملیاتی گردید.

این دوره آموزشی که با حضور۳۰۰ نفر از آتش نشانان داوطلب در رده های سنی مختلف از ۲۲ تیر ماه با حضور شهردار زاهدان و سایر مسئولین استانی در سالن همایش های شهرداری زاهدان آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

شرکت کنندگان ضمن استقبال از برگزاری این دوره آموزشی، با وظایف و اهداف سازمان، نحوه استفاده از خاموش کننده ها، تئوری حریق، نحوه حمل مصدوم، کمک های اولیه و خطرات گازها آشنا می شوند و پس از قبولی در آزمون گواهینامه معتبر دریافت می نمایند.

گفتنی است، طرح آموزش و بهره‌گیری از نیروهای داوطلب آتش‌نشان از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم  سازمان های آتش‌نشانی به شمار می رود و این نیروهای آموزش دیده در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند. 

با توجه به اینکه۹۰درصد حوادث به دست انسان رخ می دهد یکی از دیگر وظایف آتش نشانان داوطلب اینست که آموزش های ارائه شده در این کلاس ها را به مردم منتقل کنند تا فرهنگ ایمنی در بین شهروندان نیز گسترش یابد.

شایان ذکر است؛ استقبال از این دوره با توجه به تعداد شرکت کننده در رده های مختلف سنی که ۴۸ نفر را خواهران و۲۵۲ نفر را برادران تشکیل می داد برای اولین بار در سطح استان و حتی کشور رخ داده است که پس از پایان آموزشهای ایمنی و نحوه استفاده از خاموش کننده ها، قطعاً شهروندان و آتش نشانان داوطلب نقش بسزایی را در کاهش حریق و اتفاقات ناشی از آن و همچنین مقابله با سایر حوادث احتمالی ایفا خواهند نمود.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0