Friday, March 29, 2024
  • time : 10:47
  • Date : Sat May 27, 2023
  • item visited : 98
  • news code : 5207
شهردار زاهدان خواستار پیگیری انجام تعهدات افغانستان در قبال اختصاص حق آبه هیرمند از مجمع جهانی شهرداران آسیایی شد
💠 *شهردار زاهدان خواستار پیگیری انجام تعهدات افغانستان در قبال اختصاص حق آبه هیرمند از  مجمع جهانی شهرداران آسیایی شد*.
 
مقابله مجمع شهرداران آسیایی با هر آنچه که محیط زیست شهری زمین پاک و هوا را به خطر می اندازد.
 
🔹در یک کلام امروز همه ما می دانیم رشد جمعیت شهری در دنیا با ریتم بالایی رو به فزونی است و در دنیای امروز در کنار دیپلماسی سیاسی که دولت ها در سطح ملی دنبال می کنند، پرداختن  به دیپلماسی شهری یک ضرورت انکار ناپذیر است. 
 
🔹در سطح محلی راهبرد اصلی دیپلماسی شهری توسعه زیست محیطی، همگرایی اجتماعی، صلح ،گردشگری، اقتصاد شهری و توسعه با تاکید به شهروندمداری است.
دیپلماسی که شهرهای دنیا در قالب یک شبکه منسجم به دنبال تبادل تجربیات موفق هستند و حتی با یک نگاه توسعه محور وکمک به شهرهایی که گرفتار برخی بحرانها هستند نهادینه شده است.
 
🔻بطور مثال: شهر زاهدان با جمعیتی حدود یک میلیون نفر جمعیت  که ۴۴/۴ درصد جمعیت این شهر متاسفانه حاشیه نشینند   و در بافت های ناکار آمد شهری سکنا گزیدند. دلیل این حجم عظیم از حاشیه نشینی و در کنار آن بی آبی، 
 دو دهه ، خشکسالی های پی در پی
در این منطقه کویری بوده و از طرفی عدم پایبندی کشور افغانستان به معاهدات بین المللی حق آبه هیرمند بوده  که باعث ایجاد بحران هم در حوزه انسانی و هم زیست محیطی در این منطقه شده است. 
 
🔸لذا این مجمع باید بتواند در خصوص بهبود شرایط زندگی  روستائیان  و بخش عظیمی از شهروندان شهر زاهدان حمایت‌های لازم را  در خصوص اهتمام افغانستان به اجرای تعهدات بین المللی و حق آبه رودخانه هیرمند در دستور کار قرار دهد. 
 
🔹*نشست هیأت اجرایی مجمع جهانی شهرداران آسیایی*
 
*قازان _ روسیه*
*خرداد ماه ۱۴۰۲*
Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0